Volvo XC60 2.4 D5 Summum

Autor: Artur Ławnik (tekst + zdjęcia)
Data publikacji: 14 maja 2009

Przestronne, komfortowe, bogato wyposażone z mocnym silnikiem dieslowskim pod maską, to najmłodsze dziecko szwedzkiego koncernu Volvo. Właśnie dziś, chciałbym zaprezentować Państwu, najnowsze nowinki techniczne zapakowane w piękne i smukłe nadwozie XC60, najmniejszego SUV-a.

Szwedzki amant


Volvo XC60 jest, jak szwedzki amant, bardzo przystojny. Z przodu spogląda podwójnymi, pięknymi oczyma o smukłym kształcie. Linia boczna, ukazuje zgrabne i ciekawie zaprojektowane nadwozie o pięknych przetłoczeniach. Tył, to przede wszystkim, jak już zdążyło nas Volvo przyzwyczaić, sporych rozmiarów tylne lampy, które tutaj są zbudowane w technologii LED. Wszystko jest idealnie przemyślane, a w dodatku wygląd zewnętrzny urzeka wszystkich spoglądających na Volvo XC60.

Ocena stylistyki: 5

Luksusowo i komfortowo


Środek prezentowanego XC60 oferuje nam pełen luksus i bardzo wysoki komfort podróży. Z przodu do dyspozycji mamy dwa bardzo wygodne i dobrze wyprofilowane fotele. Podobnie ma się sytuacja z tyłu, gdzie komfortowo usiądzie nawet trójka dorosłych osób. Miejsca jest wystarczająco dużo, aby nikt nie narzekał na jego brak. Podobnie jest z bagażnikiem. Do dyspozycji mamy 495 litrów całkowicie płaskiej podłogi, którą możemy zagospodarować w dowolny sposób.

Deska rozdzielcza jest typowa dla Volvo. Wszystko jest uporządkowane i w każdym calu przemyślane. Obsługa jest dziecinnie prosta i niesamowicie intuicyjna. Po prostu, tak powinno być. Zegary są przejrzyste i bardzo pięknie podświetlone na biały kolor, który koi nawet najbardziej zmęczone oczy.

Spójrzmy teraz na jakość materiałów i plastików, wykorzystanych we wnętrzu testowanego Volvo XC60. Skórzana tapicerka jest najlepszej jakości i nie budzi zastrzeżeń. Jej jasny kolor umila podróżowanie nawet na bardzo dalekich trasach. Plastiki mimo niezbyt miękkiej struktury są bardzo dobrze spasowane i miłe w dotyku.

Ocena wnętrza: 4+

185 koni w dieslu


Pod maską testowanego Volvo XC60 znajduję się wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności 2,4 i mocy 185KM. Silnik ten zbudowany jest w nowoczesnej technologii Common Rail o rzędowej strukturze cylindrów. Kierowca, oprócz sporej mocy, ma do dyspozycji aż 400Nm momentu obrotowego, dostępnego w szerokim zakresie (2000-2750obr./min.). Połączenie, tych dwóch parametrów zapewnia, ważącemu 1827kg przyśpieszenie do pierwszych 100km/h w niecałe 10 sekund i maksymalnie możemy rozpędzić prezentowaną XC60 do równych 200km/h. Oprócz tego, automatyczna, sześciobiegowa skrzynia biegów zapewnia bardzo elastyczne i szybkie przyśpieszanie, niemalże w każdej sytuacji na drodze.
Prezentowane Volvo XC60, zostało wyposażone w opcjonalny system regulacji zawieszenia. Do wyboru mamy trzy rodzaje: Comfort, Sport i Advanced. Pierwszy, zapewnia wszystkim pasażerom wygodne i komfortowe podróżowanie nawet po niezbyt dobrej jakości drodze. Jednak, wadą tego ustawienia jest mało stabilne i przechylające się nadwozie przy ostrzej pokonywanych zakrętach. Sport, utwardza nastawy zawieszenia powodując poprawienie własności jezdnych XC60. Ten tryb w szczególności przydaje się podczas szybszej jazdy po autostradach. Ostatnia opcja Advanced, przeznaczona jest do jazdy po nieutwardzonych drogach, na których nie liczy się prędkość, a wolna i spokojna jazda pozwalająca na relaks wśród zieleni.

1  2  >> Następna strona

Najbliższe premiery

Ankieta

Planujesz zakup Need for Speed Heat?











Speed Lista

Partnerzy


Speed Zone używa cookie i innych technologii. Korzystając z wortalu wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w Regulaminie