VW Touran

Autor: VW
Data publikacji: 19 grudnia 2006


Nowy VW Touran - Asystent parkowania


Wyjątkowym na światową skalę rozwiązaniem technicznym zastosowanym w nowym Touranie jest opcjonalny asystent kierowania przy parkowaniu o nazwie „Park Assist“ (wraz z „pilotem parkowania” / czujnikami odległości z przodu i z tyłu pojazdu). Stworzony przez Volkswagena „Park Assist“ umożliwia automatyczne parkowanie. Ten intuicyjnie obsługiwany system jest uaktywniany przez naciśnięcie odpowiedniego przycisku, który znajduje się przed dźwignią zmiany biegów. Podczas przejeżdżania z prędkością do 30 km/h i w odległości 0,5 do 1,5 m od innych zaparkowanych samochodów, czujniki ultradźwiękowe wykrywają wszystkie luki równoległe do drogi znajdujące się między samochodami z prawej i lewej strony,; komputer sterujący oblicza idealną drogę parkowania. Pozycję początkową do parkowania „Park Assist“ pokazuje na wyświetlaczu wskaźnika wielofunkcyjnego, a więc w bezpośrednim polu widzenia kierowcy. Po jej wyświetleniu kierowca włącza bieg wsteczny. Na wyświetlaczu pojawia się napis „ Samoczynne kierowanie aktywne! Obserwować otoczenie !” Podczas całego manewru parkowania kierowca musi jedynie naciskać na pedał gazu, sprzęgła i hamulca, a kierowanie przejmuje Touran. Włączenie po raz pierwszy sygnału ciągłego przez „pilota parkowania” (czujniki odległości) oznacza osiągnięcie optymalnego odstępu od następnego pojazdu (ok. 20 centymetrów). W przypadku zbyt dużej prędkości jazdy lub jakiejkolwiek ingerencji kierowcy w układ kierowania następuje błyskawiczna dezaktywacja asystenta parkowania. Cały proces parkowania trwa zaledwie 15 sekund od chwili włączenia wstecznego biegu.

Nowy VW Touran - Jednostki napędowe


Nowym, najmocniejszym silnikiem benzynowym, od wiosny 2007 roku będzie zastosowany po raz pierwszy w Golfie GT silnik Twincharger 1.4 TSI o mocy 125 kW / 170 KM. Kolejną, nieco słabszą wersją jednostki napędowej jest również Twincharger dysponujący mocą 103 kW / 140 KM. Nowy TSI zastąpi oferowany dotychczas czterocylindrowy silnik FSI o mocy 110 kW / 150 KM. Jako podstawową jednostkę napędową dla Tourana Volkwagen oferuje silnik benzynowy 1.6 o mocy 75 kW / 102 KM. Najmocniejsza jednostka wysokoprężna TDI ma moc 125 kW / 170 KM. Podstawowy silnik diesla w Touranie to 1,9 TDI o mocy 66 kW / 90 KM. Kolejne jednostki wysokoprężne mają moc 77 kW / 105 KM i 103 kW / 140 KM. Touran dostępny jest również w wersji EcoFuel pozwalającej na zredukowanie kosztów eksploatacji bez konieczności rezygnacji z przyjemności jazdy. Silnik napędzany gazem ziemnym ma moc 80 kW / 109 KM. Światowa nowość wśród vanów: wszystkie silniki TDI (wyjątek: 90KM TDI) i TSI mogą być opcjonalnie łączone z seryjną dla modeli 170 KM TSI dwusprzęgłową przekładnią DSG, która zdaniem wielu ekspertów i klientów jest najbardziej sportową i najbardziej ekonomiczną automatyczną skrzynią biegów na świecie.

1.6l o mocy 75 kW / 102 KM

Najbardziej ekonomiczną ze względu na koszt zakupu, podstawową jednostką napędową Tourana jest czterocylindrowy silnik o pojemności 1.595 cm3 i mocy 75 kW / 102 KM (przy obrotach 5.600 /min). Ten przełączany za pośrednictwem pięciobiegowej skrzyni manualnej silnik benzynowy umożliwia uzyskanie maksymalnej prędkości 179 km/h. Po 12,9 sekundach Touran 1,6 osiąga prędkość 100 km/h. Średnie zużycie benzyny wynosi 8,1 litra na 100 kilometrów.

1.4 TSI o mocy 103 kW / 140 KM

Już w momencie wprowadzenia nowego Tourana na rynek dostępny będzie silnik TSI o mocy 103 kW / 140 KM (przy obrotach 5600 /min). TSI oznacza w tym przypadku nowy sposób na „downsizing” silnika, czyli redukcję pojemności skokowej, zmniejszenie zużycia paliwa i ograniczenie emisji spalin – ale większą moc, większy moment obrotowy i większą przyjemność z jazdy. W szerokim zakresie obrotów od 1.750 /min do 4.000 /min (!) silnik TSI rozwija swój maksymalny moment obrotowy o wartości 220 Nm. W ciągu 9,8 sekundy przyspiesza Tourana do prędkości 100 km/h. W zdarzających się w życiu dniach pośpiechu z pomocą przychodzi maksymalna prędkość jazdy, która wynosi 200 km/h. Jednak średnie zużycie paliwa 7,4 litra /100 km czyni ten silnik nadzwyczaj oszczędnym. Doładowany przez kompresor i turbosprężarkę TSI może opcjonalnie współpracować z dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG.
W tym „małym” TSI , Volkswagen udoskonalił bezpośredni wtrysk benzyny konsekwentnie w kierunku zwiększenia przyjemności jazdy i sprawności silnika. Jednakże główny nacisk położono w przypadku Tourana na uzyskanie komfortu jazdy, a nie na czysto sportowe osiągi. Komfort oznacza w tym przypadku również to, że gwałtowny przyrost momentu napędowego od niskich wartości obrotów silnika pozwala na „leniwy” (pod kątem częstości zmiany biegów) sposób jazdy. Biorąc pod uwagę dane techniczne oczywistym jest fakt, że Twincharger nowego Tourana wyraźnie przewyższa znacznie lepszymi wartościami charakterystykę mocy i momentu obrotowego 2.0 litrowego silnika wolnossącego. I to przy wyraźnie mniejszym zużyciu paliwa.

1.4 TSI o mocy 125 kW / 170 KM

Pierwszym samochodem z technologią TSI był Golf GT z jednostką napędową o mocy 125 kW / 170 KM i momencie obrotowym 240 Nm. Silnik ten będzie od wiosny 2007 najmocniejszą jednostką benzynową montowaną w nowym Touranie. Techniczną podstawę tego TSI stanowi czterocylindrowy motor o pojemności 1.390 cm3 , którego dynamika doładowania za pomocą kompresora i turbosprężarki odpowiada osiągom 2,5 litrowego silnika wolnossącego. Już od 1.500 1/min TSI rozwija swój maksymalny moment obrotowy. Przyspieszenie zainicjowane przez kompresor, a później podtrzymywane przez turbosprężarkę – nie jest aktualnie oferowane w takiej formie przez żadnego innego producenta samochodów. Nowy Touran z silnikiem TSI o mocy 170 KM osiąga prędkość o maksymalnej wartości 218 km/h; po zaledwie 8,5 sekundy jedzie z prędkością 100 km/h. Imponujące jest przy tym średnie zużycie paliwa, które wynosi tylko 7,6 litra na 100 km. „Duży” TSI w nowym Touranie będzie seryjnie współpracował z dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG. Jest to mocna i jedyna w swoim rodzaju kombinacja wśród samochodów klasy Van.

1.9 TDI o mocy 66 kW / 90 KM

Podstawową jednostką wysokoprężną jest w nowym Touranie turbodoładowany silnik czterocylindrowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 66 kW / 90 KM. Wielokrotnie stosowany i sprawdzony TDI pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 171 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w ciągu 14,9 sekundy. Na stacji benzynowej silnik zaskakuje ascetycznym zużyciem oleju napędowego - 6,0 litrów na 100 kilometrów. Jednostka ta wyposażona jest w bezobsługowy filtr cząstek stałych.

1.9 TDI o mocy 77 kW / 105 KM

Drugim pod względem mocy turbodoładowanym dieslem montowanym w nowym Touranie jest 1,9 TDI dysponujący 77 kW / 105 KM i maksymalnym momentem obrotowym 250 Nm. Ten czterocylindrowy silnik oddaje największą moc przy 4000 1/min, a maksimum momentu dostępne jest już przy 1900 1/min. Touran 1,9 TDI o mocy 105 KM osiąga maksymalną prędkość jazdy 179 km/h, do 100 km/h przyspiesza w ciągu 13,2 sekundy, a z filtrem cząstek stałych na pokładzie zużywa średnio zaledwie 6,0 litrów paliwa na 100 kilometrów. Opcjonalnie, zamiast seryjnej sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów, do silnika 1,9 TDI może być zamontowana również sześciobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG.

2.0 TDI o mocy 103 kW / 140 KM

Suwerenna moc i niskie zużycie paliwa, te dwa podstawowe parametry charakteryzują pierwszy z dwóch silników 2.0 TDI nowego Tourana. Dysponuje on mocą 103 kW / 140 KM i rozwija maksymalny moment obrotowy o wartości 320 Nm. Ta zarówno sportowa jak i oszczędna jednostka oddaje największą moc przy 4000 1/min, a maksymalny moment obrotowy osiąga w przedziale od 1.750 1/min do 2.500 1/min. Czterozaworowy, czterocylindrowy silnik jest przełączany za pomocą sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów, a opcjonalnie za pomocą przekładni DSG. 2.0 TDI był pierwszym turbodoładowanym, wysokoprężnym silnikiem Volkswagena, którego bezpośredni wtrysk paliwa za pomocą pompowtryskiwaczy został rozszerzony o komponent techniki czterozaworowej. Touran 2.0 TDI o mocy 140 KM umożliwia uzyskanie maksymalnej prędkości jazdy na poziomie 200 km/h. Sprint do 100 km/h wykonuje w ciągu 10,2 sekundy. Wyposażony w filtr cząstek stałych silnik TDI o pojemności 1.968 cmł zużywa średnio jedynie 6,1 litra paliwa na 100 kilometrów.

2.0 TDI o mocy 125 kW / 170 KM

Dysponujący mocą 125 kW / 170 KM 2,0 - litrowy TDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa za pomocą piezoelektrycznych pompowtryskiwaczy jest najmocniejszym turbodieslem, jaki był kiedykolwiek montowany w Touranie. Touran z tą jednostką napędową potrzebuje tylko 9,0 sekund, aby osiągnąć prędkość 100 km/h. Maksymalna prędkość jazdy 214 km/h pozwala zaliczyć go do najszybszych vanów na rynku. Jego oszczędne zużycie paliwa osiąga również znakomitą wartość: 6,6 litra w cyklu mieszanym. Jednakże najlepsza cecha tego silnika to 350 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego (od 1.750 do 2.500 1/min). Wyposażony w filtr cząstek stałych TDI o mocy 170 KM może opcjonalnie współpracować z innowacyjną przekładnią automatyczną DSG.

2.0 EcoFuel o mocy 80 kW / 109 KM

Podobnie jak pierwsza generacja, również nowe wcielenie Tourana będzie oferowane w napędzanej gazem ziemnym wersji EcoFuel z silnikiem o mocy 80 kW / 109 KM (przy 5.400 1/min). Ten osiągający prędkość 180 km/h multitalent może być napędzany również benzyną. Jednakże napęd benzynowy spełnia funkcję rezerwową, gdyż samochód opracowany został jako „quasi jednopaliwowy” na gaz ziemny. W czystym trybie napędu gazem ziemnym, zasięg Tourana EcoFuel wynosi ok. 310 km , następnie jazda może być kontynuowana za pomocą napędu benzynowego. Zużycie gazu ziemnego w Touranie EcoFuel to zaledwie 5,8 kg na 100 kilometrów.

Poprzednia strona << 1  2  

Wasza ocena prezentacji

 6.0 - 61 głosy
     Jak oceniasz ten artykuł?

Komentarze ... 10 ostatnich

bullet Mpower
12 maj 07 - 21:41
Komentarze: 19
to auto nie jest potrzebne na rynku motoryzacyjnym, jest wiele lepszych do wyboru a za niższe ceny i o atrakcyjniejszym wyglądzie.

bullet robertjas1
23 mar 08 - 22:27
Gość
Jestem posiadaczem Tourana 2.0 TDI ze skrzynią DSG super bryka i pali w mieście na poziomie 5,5.
Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu. Gorąco POLECAM

bullet strfighter
26 sty 09 - 15:17
Gość
Mpower = burak

bullet obserwator
23 maj 09 - 06:39
Gość
auto z klasą jazda przyjemna zuż. 6.2 pozamiejski nawet poniżej do 5.6 ale to jazda na kropelce

bullet ralf
05 paź 10 - 10:08
Gość
jestem posiadaczem tourana 1.9tdi ze skrzynią manualną zalet jest dużo ale spalanie jak na tak duże auto to ma super .Na trasie przy stałej prętkości 120km/h 5 osób + box dachowy wg.wskazań komputera
i tankowania wyszło 5.7l/100 .oleje ,filtry i inne drobne usterki wymieniam sam np.wymiana sprzęgiełka alternatora koszt części 120zł + wymieniłewm 2 łożyska w alternatorze,co daje mniejsze koszty utrzymania. Przebieg obecny to 102223 km ja na razie autko chodzi super pozdrawiam.

Zamieść komentarz

Ksywa:
 
Komentarz:
Wynik:

Najbliższe premiery

Ankieta

Planujesz zakup Need for Speed Heat?











Speed Lista

Partnerzy


Speed Zone używa cookie i innych technologii. Korzystając z wortalu wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w Regulaminie