VW Touran

Autor: VW
Data publikacji: 19 grudnia 2006

Nowy VW Touran - Koncepcja wyposażenia


Nowy Touran jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia: „Conceptline“, „Trendline“ i „Highline“. Wszystkie te wersje zostały rozszerzone w porównaniu z poprzednikiem. Wyposażenia „Basis” w klasycznym rozumieniu nie ma, ponieważ już „Conceptline” posiada bogate wyposażenie podstawowe. Pod nazwą „Trendline” ukrywa się wyposażenie sportowe, a „Highline” oznacza w Volkswagenach wyposażenie ekskluzywne z najwyższej półki.

Touran Conceptline

We wnętrzu Tourana drugiej generacji nowe materiały, tapicerki i aplikacje zapewniają powiew świeżości i jeszcze szlachetniejszy wygląd. Przykładem może być środkowa osłona tablicy rozdzielczej, wykonana teraz z materiału przypominającego wyglądem stal szlachetną, odobnie jak seryjny schowek nad konsolą środkową. Wersja podstawowa „Conceptline” została ponadto uszlachetniona nowym wystrojem wnętrza „Media”: na siedzeniach i oparciach zastosowano oddychającą tkaninę w poprzeczne paski, do wyboru w kolorze „Anthrazit” i „Light Blue”. Seryjnie w samochodzie montowany jest tempomat oraz radio z CD „RCD 300” umożliwiające odtwarzanie plików MP3. Konstruktorzy nie poszli na kompromis także w kwestiach bezpieczeństwa: przednie, boczne i chroniące głowy poduszki powietrzne należą do wyposażenia seryjnego tak samo jak elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP wraz z funkcją „kontrowania kierownicy” oraz funkcją stabilizacji zestawu samochód – przyczepa.

Touran Trendline

W kolejnej, wyższej wersji wyposażenia - „Trendline” motyw stali szlachetnej jest jeszcze bardziej widoczny: także tutaj elementy dekoracyjne wykonane są z wyglądającego jak stal materiału. Sportowy charakter ma wystrój wnętrza „Energy”: wzór tapicerki siedzeń i oparć kontrastuje z elementami bocznymi foteli. „Energy” jest oferowany w kolorach czarnym „Titan” i popielatym „Art Grey”. Tourana Trendline wyposażono seryjnie w półautomatyczną klimatyzację „Climatic” (dotychczas charakterystyczną dla Highline). Od swojego poprzednika wersja ta przejęła takie praktyczne detale, jak składane oparcie przedniego fotela ze stolikiem co daje możliwość przewożenia długich przedmiotów, składane stoliki w oparciach przednich foteli oraz szuflady pod siedzeniem kierowcy i pasażera. Praktyczny jest także schowek na desce rozdzielczej, w tej wersji zamykany. Do wyposażenia seryjnego należą ponadto komfortowe przednie siedzenia z regulacją wysokości. Z zewnątrz Tourana Trendline można rozpoznać między innymi po czarnym relingu dachowym oraz klamkach i listwach ochronnych w kolorze nadwozia.

Highline

„Highline“ w Volkswagenie Touranie, Passacie, Sharanie i Multivanie oznacza najbardziej ekskluzywną wersję wyposażenia. W Touranie należy do niej nowy i szlachetny wystrój „Mando” (w kolorze „Anthrazit”, „Art Grey” i „Latte Macchiato”), elementy ze szczotkowanego aluminium, automatyczna klimatyzacja (Climatronic zamiast Climatic), najmocniejsza wersja audio „RDC 300” z ośmioma głośnikami i wielofunkcyjny wyświetlacz „Plus”. Touran Highline różni się także zewnętrznie od wersji Conceptline i Trendline. Z przodu elementem różnicującym są chromowane lamele osłony chłodnicy, uszlachetniające - podobnie jak boczne wąskie elementy chromowane w listwach chroniących przed uszkodzeniem podczas parkowania – wygląd zewnętrzny tego auta. Do seryjnego wyposażenia Highline należą czujniki parkowania w tylnym zderzaku. Z zewnątrz wersję Highline można poznać po srebrnym, anodowanym relingu dachowym, przyciemnionych szybach i 16-calowych obręczach kół ze stopów metali lekkich „Magny Cours”.

Bezpieczeństwo


Touran jest bardzo bezpiecznym samochodem. Potwierdza to między innymi pięć gwiazdek w niezależnym teście zderzeniowym Euro-NCAP oraz długa lista rozwiązań technicznych, zwiększających bezpieczeństwo pasywne i aktywne. Do wyposażenia zwiększającego bezpieczeństwo pasywne należą – obok nadwozia o wysokiej sztywności – także front auta zoptymalizowany pod kątem ochrony pieszych, boczne poduszki chroniące głowy przy pierwszym i drugim rzędzie siedzeń, przednie i boczne poduszki powietrzne, dezaktywacja poduszki pasażera przedniego (w przypadku korzystania z fotelika dziecięcego zwróconego tyłem do kierunku jazdy), regulowane zagłówki i trójpunktowe pasy bezwładnościowe przy wszystkich miejscach siedzących (z przodu i w drugim rzędzie z regulacją wysokości) oraz zaczepy Isofix do mocowania fotelików dziecięcych na zewnętrznych siedzeniach drugiego rzędu. Aktywne bezpieczeństwo gwarantuje skuteczny układ hamulcowy (hamulce tarczowe, z przodu wentylowane) oraz elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP wraz z ABS, EDS, ASR i wspomaganiem układu hamulcowego. Przy hamowaniu z pełną siłą włączają się dodatkowo automatycznie światła ostrzegawcze. Integralną częścią ESP jest wspomaganie kontrowania kierownicą; żaden inny van na świecie nie posiada tej realizowanej przez elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego funkcji. Do seryjnego wyposażenia należy także układ stabilizacji zestawu samochód - przyczepa. Wspomaganie kontrowania kierownicą i stabilizacja zestawu samochód - przyczepa w szczegółach:


To tylko krótkie „szarpnięcie” kierownicy, „wykonane” przez elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, „nakazane” przez elektroniczny program stabilizacji toru jazdy. Ale takie szarpnięcie wystarczy, aby kierowca Tourana wykonał intuicyjnie prawidłowy manewr: skontrowanie. Manewr taki skraca drogę hamowania nawet o 10 procent. Przykład: zima, autostrada, połowa jezdni jest sucha, druga połowa przykryta śniegiem. Dotychczas scenariusz na takiej nawierzchni z różnymi współczynnikami tarcia przy ostrym hamowaniu z ESP w idealnym przypadku wyglądał następująco: dzięki ESP samochód nie wpada w poślizg, kierowca utrzymuje kurs i może ominąć ewentualne przeszkody. Ponieważ jednak w celu uniknięcia poślizgu skuteczność hamulców musi być dostosowana do koła z gorszym współczynnikiem tarcia (tutaj – na śniegu), hamowanie będzie słabsze, niżby pozwalały na to pozostałe koła, znajdujące się na suchej nawierzchni. Gdyby siła hamowania nie była zmniejszona, samochód bez „odbicia” w stronę nawierzchni o lepszym tarciu wpadłby w poślizg. W tym momencie w Touranie do akcji włącza się ESP ze wspomaganiem kontrowania: system „rozpoznaje” kierunek, w którym kierowca musi odbić kierownicą, aby optymalnie zahamować nie wpadając w poślizg. Dlatego w układ elektromechanicznego wspomagania wbudowany jest specjalny zespół wysyłający do kierownicy impuls w odpowiednim kierunku. Kierowca wyczuwa szarpnięcie i intuicyjnie podąża za tym sygnałem, wykonując klasyczny manewr odbicia w bok. Dzięki temu działaniu możliwe jest zwiększenie ciśnienia hamowania w kołach z lepszą przyczepnością. Rezultat: skrócenie drogi hamowania nawet o 10 procent. Do wyposażenia seryjnego Tourana należy także system stabilizacji samochodu holującego przyczepę. System ten zwiększa bezpieczeństwo jazdy z każdego rodzaju przyczepą. Zasada działania jest następująca: ESP rozpoznaje poprzez drgania przenoszone na samochód narastające powoli „wężykowanie” przyczepy. Dzięki odpowiedniemu przyhamowaniu kół po właściwej stronie samochodu oraz krótkotrwałemu zmniejszeniu mocy silnika system w ciągu kilku sekund łagodzi niebezpieczną sytuacją. Ponieważ występuje tu przyhamowanie, automatycznie – także bez wciskania pedału hamulca – zapalają się światła stopu.

Nowy VW Touran - Koncepcja wnętrza


Innowacyjny system pojedynczych siedzeń w Touranie nie ma sobie równych pod względem zmienności. Trzy umieszczone obok siebie lekkie fotele drugiego rzędu można z łatwością przesuwać do przodu i do tyłu, składać lub wymontować. Opcjonalnie Touran może być wyposażony w trzeci rząd siedzeń; dwa pojedyncze fotele można kilkoma ruchami schować w podłodze bagażnika. Ze swoją wyjątkową wysokością wnętrza (1,02 metra) i szerokością na wysokości łokci 1,46 metra Touran gwarantuje osobom siedzącym w pierwszym rzędzie wyjątkowo dużo przestrzeni. Podwyższona w porównaniu z samochodem osobowym pozycja siedząca (631 milimetrów) i optymalnie przemyślana ergonomia wnętrza zapewniają komfortowe podróżowania. Fotele pierwszego rzędu można przesuwać do przodu i do tyłu o 254 milimetry oraz regulować ich wysokość. Trzy umieszczone obok siebie pojedyncze fotele drugiego rzędu można przesuwać do przodu i do tyłu, składać lub wyjmować. Fotele są bardzo lekkie: zewnętrzne ważą 15,9 kg, a środkowy 15,7 kg. Ze względu na stosunkowo wysoką pozycję siedzącą (676 milimetrów) zapewniają dobre podparcie ud, a tym samym duży komfort podczas długich podróży. Przestrzeń na wysokości głowy wynosi 989 milimetrów. Praktyczne są kieszenie i stoliki z uchwytami na kubki w oparciach foteli kierowcy i pasażera (od Trendline), środkowy fotel z możliwością wykorzystania go jako stolika, schowki w podłodze pod fotelami oraz duże schowki w drzwiach. Mechanizmy przesuwania i demontażu siedzeń są wyjątkowo łatwe w obsłudze. Aby przesunąć fotel do przodu, wystarczy podnieść odpowiednią dźwignię. Aby złożyć oparcie lub przechylić całe siedzenie do przodu lub też aby je całkowicie odblokować w celu wymontowania, należy pociągnąć za łatwo dostępne uchwyty. Opcjonalnie Touran może być wyposażony w trzeci rząd siedzeń. Prawie co trzecia osoba kupująca poprzedni model Tourana wybrała tę możliwość. Opcja ta jest dostępna na życzenie, ponieważ nie każdy potrzebuje siedmiu miejsc siedzących. W konfiguracji pięcioosobowej Touran jest nieco lżejszy i ma trochę większy bagażnik. Jeżeli jednak kupujący wybierze wersję siedmioosobową, Volkswagen gwarantuje, że nawet dorosłe osoby mogą w trzecim rzędzie całkiem wygodnie i bezpiecznie podróżować na trasach średniej długości. Przestrzeń dla nóg pasażerów trzeciego rzędu można zwiększyć przesuwając do przodu poprzedzające fotele. Jeżeli szósty i siódmy fotel nie jest potrzebny, można każdy indywidualnie złożyć jednym ruchem ręki i otrzymać płaską powierzchnię bagażową. Nieużywane mają tylko 183 milimetry wysokości. Naturalnie także przy nich zamontowane są trójpunktowe pasy bezpieczeństwa i wysuwane zagłówki. Przed złożeniem foteli zagłówki są wyjmowane i chowane w oddzielnym schowku w podłodze. Optymalne wykorzystanie przestrzeni w Touranie dotyczy także bagażnika. W schowku znajdującym się w bocznej ścianie oraz w podłodze można umieścić przedmioty, które normalnie są przewożone luzem i „wędrują” po całym bagażniku. Nawet trójkąt ostrzegawczy ma swój oddzielny schowek – w poszyciu tylnej klapy – i jest łatwo dostępny także wtedy, gdy cały bagażnik jest wypełniony np. walizkami. W klasycznej konfiguracji pięcioosobowej część bagażowa ma pojemność nawet 695 litrów, a maksymalna ładowność wynosi – zależnie od wersji – do 676 kg. Po wyjęciu wszystkich foteli drugiego rzędu i schowaniu foteli trzeciego rzędu w podłodze maksymalna pojemność wzrasta do 1.913 litrów, przy wersji pięcioosobowej – po wyjęciu foteli z drugiego rzędu – pojemność wynosi nawet 1.989 litrów, co jest najlepszą wartością w tej klasie samochodów.



1  2  >> Następna strona

Najbliższe premiery

Ankieta

Planujesz zakup Need for Speed Heat?











Speed Lista

Partnerzy


Speed Zone używa cookie i innych technologii. Korzystając z wortalu wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w Regulaminie