Interlagos położony jest tylko kilka kilometrów od centrum Sao Paulo, miasta gdzie urodził się brazylijczyk Emerson Fittipaldi. To jego sukcesy w latach ‘70 zmobilizowaly władze do wybudowania toru, który stał sie miejscem wyścigów Formuły 1. Pierwsze oficjalne Grand Prix Brazylii na torze Interlagos odbyło się 11. lutego 1973 roku.
Calkowity dystans wyścigu o Grand Prix Brazylii wynosi 305.909 km i składa się z 71 okrążeń o długości 4,309 m każde. Maksymalna prędkość jaką mogą tu rozwinąć kierowcy wynosi 325 km/h. Obok Imoli, tor Interlagos jest jednym z dwóch w kalendarzu Formuly 1, gdzie ruch odbywa się w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara.
„Tor słynie ze swojej słabej przyczepności, a prosta startowa pozwala rozwijać duże prędkości, dając jednocześnie możliwość wyprzedzania” – mówi Kimi Raikkonen.
Ze względu na polożenie, wilgotność powietrza, wysoką temperaturę i wyboistą nawierzchnię, Interlagos jest jednym z torów, który stawia wielkie wymagania kierowcom.
Grand Prix Brazylii jest fizycznie wymagającym wyścigiem. Nawierzchnia toru jest nierówna i wyboista, co wymaga od kierowców spotęgowanego refleksu” – powiedział David Coulthard. Na brazylijskim torze kierowca Formuły 1 podczas pokonywania jednego okrążenia około 40 razy zmienia biegi.
„Kierowcy zespołu West McLaren Mercedes wielokrotnie odnosili sukcesy na torze Interlagos.
W 1999 roku Mika Hakkinen stanął na najwyższym podium. W kolejnym sezonie triumfowal David Coulthard, a punkty zdobyte przez Szkota umocniły drugą lokatę zespołu West McLaren Mercedes w ogólnej klasyfikacji konstruktorów. W 2002 roku David Coulthard ukończył brazylijski wyścig Formuly 1 na pozycji trzeciej, a w 2003 Kimi Raikkonen stanął na podium zajmując drugie miejsce.
Constans PR
fot. Hoch Zwei