Recenzja WRC 8

Info
Zapowiedź
Recenzja
Demotest
Filmy
Galeria
Kody
Download
Info
Zapowiedź
Recenzja
Demotest
Filmy
Galeria
Kody
Download

Autor: Michał Pochopień
Data: 26 września 2019

Studio Kylotonn ponownie stworzyło produkcję traktującą o zmaganiach w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Powiem szczerze - nie miałem wielkich oczekiwań. Taka też okazała się gra. Część mechanik pozytywnie zaskoczyła, część zawiodła. Zapnijcie więc pasy i przygotujcie się na pasmo wzlotów i upadków.

Nieco wyboisty start


Na początek warto wspomnieć o drobnych problemach technicznych z grą. Produkcja miała czasową ekskluzywność w sklepie Epic Games Store. Niestety, dzień po premierze nie byłem w stanie pobrać jej ze wspomnianego launchera. Pomógł kontakt z obsługą Epic Games, którzy naprawili problem i jeszcze tego samego dnia mogłem rozpocząć zabawę.

Zaczynamy przygodę


Zacznijmy powoli. Pierwsze co ukazuje nam się po włączeniu gry, to oczywiście menu. Tegoroczne wydaje się znacznie bardziej przejrzyste. Ot, proste kafelki, wpasowujące się w ostatnie trendy. To co lubię - prostota! Warto jednak wspomnieć o nowym elemencie, mianowicie możliwości pooglądania każdego samochodu z bliska. Całość przypomina tryb znany z serii Forza, mianowicie Forza Vista. Niestety, w WRC 8 został on zaimplementowany w znacznie uboższej wersji. Poza dwiema kamerami nie mamy tu w zasadzie nic więcej. A szkoda! Byłby to świetny "generator tapet". Zdecydowanie niewykorzystany potencjał.

Poruszmy od razu temat grafiki. Ponownie, produkcja prezentuje bardzo nierówny poziom. Tekstury pojazdów są ostre i prezentują się dobrze. Tego samego nie można powiedzieć o odcinkach specjalnych, a w szczególności ich otoczeniu. Grając, wręcz krzyczy się błagając o anty-aliasing! Nadmienię tylko, iż grałem na najwyższych ustawieniach graficznych, a mimo to czuć zacofanie. Jestem jednak w stanie to wybaczyć, bo nie to jest najważniejsze w tego typu produkcji.

Od zera do bohatera


Nie sposób przejść obojętnie obok kariery w WRC 8. Ta jest świetna! Wyraźnie inspirowana F1, ale na takie "odgapialstwo" mogę pozwolić. Rozpocząć możemy zarówno w Junior WRC, jak i w WRC 2, pod warunkiem, że wystarczająco szybko pojedziemy w testach przed sezonem. Między rajdami również nie możemy narzekać na nudę. Regularnie mamy okazję wziąć udział w treningu czy zawodach specjalnych. Te z kolei mogą nam dostarczyć zastrzyk wirtualnych kredytów czy nawet zapewnić fotel w lepszej ekipie!

Ważnym elementem jest rozwój zespołu, czyli R&D. Są to swego rodzaju perki, rozwijane w 4 gałęziach. Mogą nam pomóc w rozwoju samochodu czy samej ekipy. W tej musimy zatrudniać m.in. mechanika i menedżera. W miarę rozwoju będziemy mieli do dyspozycji także meteorologa czy doradcę finansowego. Ważne jest osiąganie dobrych wyników, aby być w stanie utrzymać team, a także utrzymywać morale zespołu na odpowiednio wysokim poziomie.

Karierę ogrywałem na realistycznym ustawieniu zarówno AI, jak i uszkodzeń. Muszę przyznać, że stanowiło to nie lada wyzwanie. Byłem zmuszony do jak najszybszej jazdy, a przy tym bezbłędnej, chcąc ukończyć zawody zgarniając dużo punktów. Dla maniaków (masochistów :P) simracingu - idealne!

„Oj, to będzie pana słono kosztowało!”


Wspomniałem już o uszkodzeniach pojazdów na poziomie realistycznym. Ten element mechaniki został stworzony świetnie! W WRC 8 zastanowimy się dwa razy nim zdecydujemy ściąć czy też nie odpuścić gazu na tej ciasnej sekcji. Dodatkowo elementy samochodu się zużywają. Do degradacji opon jesteśmy przyzwyczajeni, ale zawieszenie zmieniające swoje właściwości w miarę przejechanych kilometrów i agresywności jazdy prawdopodobnie nie widzieliśmy! Brawo Kylotonn! Co jeszcze ciekawsze, drobne uszkodzenia możemy zapewnić sobie już po drobnym błędzie. Te mogą się pogłębiać sprawiając, że samochód będzie coraz mniej przewidywalny. Niestety w beczce miodu musi się znaleźć łyżka dziegciu. Być może odniosłem mylne wrażenie, ale AI zdaje się nic nie robić sobie ze zużywającego się samochodu. Jeszcze trudniej o popełniony przez nich błąd. Nie oczekuję, że połowa stawki nie będzie kończyła całego rajdu, ale jedynie raz minąłem stojący na poboczu samochód.

Idziemy w dobrym kierunku


Doszliśmy do prawdopodobnie najważniejszej kwestii, mianowicie modelu jazdy. Z tego miejsca muszę ponownie pochwalić studio! WRC 8 prezentuje się bardzo dobrze. Grę ogrywałem na Logitechu Driving Force GT i czułem wyraźnie poprawiony Force Feedback. Produkcja celuje w symulacje. Prawdopodobnie nie jest to jeszcze poziom Richarda Burns Rally, ale Kylotonn jest na dobrej drodze.

Nie miałem problemów z wyczuciem zmian przyczepności czy uszkodzeń samochodu i zużycia opon. Najwyraźniej zmianę modelu jazdy widać na nawrotach, gdzie samochód zachowuje się znacznie lepiej, naturalniej i jest bardziej przewidywalny.

1  2  >> Następna strona

Najbliższe premiery

Ankieta

Planujesz zakup Need for Speed Heat?











Speed Lista

Partnerzy


Speed Zone używa cookie i innych technologii. Korzystając z wortalu wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w Regulaminie