Publicystyka

Wywiad z Arkadiuszem Oziębło

Wywiad z Arkadiuszem Oziębło, organizatorem Mistrzostw Polski w wyścigach na ¼ mili.

1. Jak i kiedy zaczęła się Twoja przygoda z motoryzacją? Jaki był Twój pierwszy samochód i czy byłbyś w stanie wymienić wszystkie samochody jakie miałeś w posiadaniu?

Od motocykli, Java 350, potem honda CB 750 która ma już 24 lata, ale jeździ dobrze, pierwszy remont silnika na początku lat 90 zrobiłem sam, ale nie wyszedł najlepiej więc skoncentrowałem się na kierowaniu. Pierwszym samochodem był VW Passat 1.8t z 1999 r. i 150 KM. Było mało, więc zaczęły się poszukiwania dodatkowych koni. Tak to się zaczęło. Potem Audi RS4 2001, znowu VW Passat, ale kombi 1.8t 1999 r., Subaru Impreza STI 2,5T 2005 US spec.

2. Jak wiadomo, w tym sezonie postanowiłeś poświęcić cały czas na jak najlepszą organizację wyścigów SSS kosztem startów na ¼ mili. Mamy nadzieję jednak, że jeszcze zobaczymy chociaż nieoficjalne przejazdy w S4 w Twoim wykonaniu?

Już znasz odpowiedź, zmieniłem zdanie i jeżdżę w tym sezonie S4. Powody były osobiste, wiele nowych osób na stałe pomaga w organizacji, to pozwala mi startować w zawodach.

3. Podczas zawodów 12 czerwca w Białej Podlasce, „padła” pierwsza 9-tka. Jaka była pierwsza myśl, pierwsze uczucie jakie poczułeś, kiedy zobaczyłeś rezultat wyścigu?

Liczyłem na bardzo niską 10-tkę, ale radość z pierwszej w Polsce 9-tki była ogromna. W tym sezonie to już normalne, ale jeszcze 2 lata temu, 99% osób ze środowiska uważała, że zrobienie 9 bez toru jest niemożliwe, na szczęście jeden procent miał rację

4. Czy w tym sezonie, możemy liczyć na złamanie bariery 9-ciu sekund, czy jednak nasze „dragstripy” nam na to nie pozwolą? Jeśli tak, to kogo byś obstawiał ?

Daję 80% szans – Marcin Blauth, Tomek Nagórski, Marcin Czernik, Grzegorz Staszewski i może fartem ja.

5. Jak wygląda sprawa profesjonalnego toru do wyścigów na 14 mili? Niedawno przewinął się na łamach pewnej gazety artykuł, odnośnie budowy pierwszego takowego, wraz z infrastrukturą przeznaczonego specjalnie do wyścigów „na ćwiartkę”. Jak widać pewne zainteresowanie już jest. Jak długo będziemy musieli czekać na odpowiednią nawierzchnię do bicia rekordów „ośkami” ?

To kwestia kilku najbliższych lat. Koszta są ogromne, a z pisania artykułów jeszcze nikt toru nie wybudował. Poza tym, jeden tor nie rozwiązuje problemu, bo eliminacje MP są w całej Polsce i to się nie zmieni. Natomiast potrzebny jest minimum jeden profesjonalny tor, żeby ośki mogły robić dobre czasy.

6. Czy na rozpoczęciu sezonu 1 maja 2006, będą poczynione jakieś kroki w celu ułatwienia widzom oglądania wyścigów? Jaka ilość trybun jest przewidywana?

Było 2600 miejsc na trybunach. Na zachodzie widzowie zabierają własne krzesełka, z których korzystają, gdy trybuny są zajęte.

7. Jedną z atrakcji ma być wyścig samochodu z samolotem. Mógłbyś zdradzić trochę więcej szczegółów na ten temat? Co to będzie za samolot?

To zlin akrobacyjny. Zrezygnowaliśmy jednak z wyścigu, na rzecz akrobacji dla publiczności, to naszym zdaniem jest ciekawsze.

8. Czy już wiadomo jakie auta ze Szwecji pojawią się na Bemowie 1 maja?

Auta ze Szwecji przyjadą do Pruszcza.

9. W tym sezonie pojawi się niemal 1000 konny Chevrolet Corvette 4×4 ze stajni VTG, Xawery Mielcarek ma podobno dociążyć przednią oś silnikiem 3.0 V6. Istnieje wiele różnych przecieków, może i Ty podzielisz się z nami jednym z nich?

Faktycznie Xawery działa, ale to on powinien zdradzać szczegóły, tak samo w przypadku Corvetty, duży silnik i dobry napęd plus automatyczna skrzynia biegów to właściwa droga do dobrych rezultatów.

10. Twoje Audi S4 to obecnie jedno z najszybszych aut w Polsce. Możesz zdradzić jakieś szczegóły odnośnie nowych modyfikacji w aucie na nadchodzący sezon ?

Wzmocniono napęd plus lepsze opony, usprawniono podtlenek, auto przeszło gruntowną przebudowę w nowej firmie www.kreatormocy.pl. Zostało inaczej wystrojone i już na pierwszych zawodach pobiłem dotychczasowy rekord, w historii nie było nigdy szybszego Audi na świecie. To wielka satysfakcja, że takie auto powstało w Polsce. Jest jednak jeszcze dużo do zrobienia m.in. mechanika głowicy i kłowa skrzynia biegów.

11. Co sądzisz o „polskiej scenie” wyścigów na ćwiartkę? Czy myślisz, że godnie zaprezentujemy nasz kraj na King of Europe? Patrząc na listę uczestników, mamy chyba spore szanse na podium w kilku klasach ?

Nie będzie łatwo, ale poczekajmy do zawodów. Wygrywa się na mecie, a nie przed zawodami. W każdym razie, polska reprezentacja jedzie w najsilniejszym składzie.

12. Grywasz czasami w gry komputerowe, czy jednak nie pozwala Ci na to brak czasu? Jeśli tak, to mógłbyś wymienić kilka tytułów?

Nie mam zupełnie na to czasu, poza hobby jest jeszcze przecież praca zawodowa. Na komputerze od kilku lat nie mam żadnej gry, nawet strategicznej, kilka razy przewinął się kiedyś Colin. Jedyna rozrywką komputerową są szachy.
Pozdrawiam
Arek Oziębło

Prezentacja Audi S4 VTG Killer

0 0 głosy
Oceń artykuł
Podziel się:
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments