Na targach SEMA w Las Vegas, Volvo zaprezentowało XC70 AT (All Terrain). Jest przeróbką zwykłemgo XC70 na ekstrymalny samochód (pewnie tylko z wyglądu:)).
Napędzany jest doładowanym, pięciocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 2.5l, który stosowany jest m.in w V70 R. Zwiększono moc poprzez modyfikację sprężarki Garreta oraz elektroniki z 300 do 408 KM! Zamontowano również dodatkowy intercooler oraz Aquamist, czyli wtrysk wody na cylindry.
Dzięki temu maksymalny moment obrotowy wynosi 540 Nm już przy 4000 obr/min. Napęd przekazywany jest za pomocą tej samej skrzyni biegów, która stosowana jest najmocniejszym XC90 V8 i trafia w zależności od potrzeby na wszystkie lub tylko przednie koła (zastosowano układ napędu typu Haldex, czyli elektronika dołącza napęd tylnych kół w razie wykrycia poślizgu przedniej osi).
Pneumatyczne zawieszenie sprawia, że prześwit XC70 AT może być regulowany. W normalnych warunkach samochód zawieszony jest niespełna 3 cm wyżej niż seryjne XC70, natomiast maksymalnie prześwit może być zwiększony o kolejne 5 cm.