Już dziś odbędzie się kolejny wyścig w ramach IRG Corvette Cup of America. Tym razem zawodnicy zmierzą się na torze Virginia International Raceway.
Virginia International Raceway w skrócie VIR to kolejny obiekt, gdzie kierowcy IRG CCoA chcą sprawdzić swoje umiejętności. W 1957 roku kilku okolicznych zapaleńców postanowiło wybudować tor. Jeden z nich posiadał buldożery więc jak postanowili tak zrobili. W roku 1974 tor zamknięto, dopiero w roku 2000 udało się ponownie otworzyć go dla wyścigów auto i motosportowych.
Ciekawy jest model zarządzania tego toru, działa on na zasadzie „Country Club” czyli wykupuje się członkostwo jak np w klubie golfowym. Klubowicze mają dostęp do całego obiektu, mogą też jeździć po torze swoimi prywatnymi pojazdami. O ile oczywiście nie odbywają się jakieś z zawodów. Zawody odbywają się już oczywiście w „normalny” komercyjny sposób. Klubowicze mają oglądania nieodpłatnie każdego wydarzenia. Wiele imprez odbywa się tu cyklicznie jak np: Gold Cup Historic. Organizowane są tu testy do serii NASCAR.
Tomasz Wach zdominował serię IRG CCoA i po półmetku sezonu zgromadził na swoim koncie już 429 pkt. Drugi Marek Cieślak ma tych punktów 241, a na ostatni stopień prowizorycznego podium wskoczył Kogut. Majowe weekendy nie sprzyjają frekwencji i obserwujemy spadek zainteresowania ze strony kierowców. Na transmisjach jednak nie ma nudy, kibice oglądają nadal wyczyny zawodników a prowadzący bezpośrednie transmisje zapewniają, że poprowadzą kolejną relację na kanale MotoGamesTV z klimatyzowanego Studio IRG 😉
Kibiców zapraszamy zatem na niedzielę od 20:45, najpierw kwalifikacje, potem 20 minutowy sprint a na koniec danie główne, czyli 70 minutowy wyścig.
Pomimo słabszej frekwencji pierwszy wyścig na Sebring obfitował w trzy atrakcyjne pojedynki trzymające do końca w napięciu. Tomasz Wach w sprincie nie dał szans rywalom i pomimo naciskającego go Marka Cieślaka dojechał do mety na P1.
Drugi wyścig zaczął się koszmarnie. Aż 5-ciu zawodników zostało zaangażowanych w wypadki na t1, Złamano też regulamin w postaci wyprzedzania poza torem – komisja miała więc po wyścigu sporo pracy. Ostatecznie po werdyktach sędziów wyścig wygrał Norbert Michoń przed Michałem Kamasiewiczem i Markiem Cieślakiem.
Poza Speed Zone patronami medialnymi wyścigu są:
MotoHighPL
MotoGamesTV