Newsy

Zapowiedź 8 rundy IRG Corvette Cup of America

Seria IRG CCoA powoli zbliża się już do końca, pozostały jeszcze nam dwa weekendy i poznamy ostateczne rozstrzygnięcia. Dziś odbędzie się kolejny wyścig i tym razem zawodnicy zmierzą się na torze Indianapolis Motor Speedway.

Indianapolis Motor Speedway to położony około 6 mil na zachód od centrum miasta Indianapolis w stanie Indiana tor, w podmiejskiej enklawie Speedway. Jego historia to ponad 100-letnia tradycja, pierwsze wyścigi na owalnym układzie toru rozgrywano tu na początku XX wieku. Oficjalnie powstał w 1909 roku jako drugi tor owalny. Najnowsza specyfikacja powstała na potrzeby rozgrywanych tu zawodów Grand Prix Ameryki Formuły 1 w 2000 roku. Ale to oczywiście nie jedyne zawody rozgrywane tu w ciągu roku. Indianapolis 500, Brickyard 400, czy Lily Diabetes 250 NASCAR to serie, które gościły lub goszczą na tym torze.

Kolejne miejsce, gdzie pasja miłośnika powstającej motoryzacji zaowocowała wieloletnią historią, w tym przypadku do powstania miejsca, gdzie można będzie testować nowe auta a przede wszystkim w bezpieczny sposób ścigać się z rywalami przyczynił się Carl Graham Fisher. Ten miejscowy biznesmen pomagając przyjaciołom ścigającym się w Europie, postanowił wybudować tor. Wcześniejsze zawody rozgrywane na torach konnych lub uliczkach miast nie były wystarczająco bezpieczne. Jednak jako inwestor zwrócił on też uwagę na inny aspekt. Auto pędzące wąskimi uliczkami było widziane przez kibiców przez krótki czas, i nie zachęcało to do płacenia za bilety. Tak łącząc pasje z biznesowym podejściem powstał obiekt, który dziś może gościć nawet ponad 240 tys. gości.

Pierwsze zawody trwały kilka dni i nie obyło się bez ofiar, ubijana nawierzchnia toru nie wytrzymała trudów uszkadzając opony. Bruce Keen wypadł z autem poza tor zabijając kilku kibiców oraz swojego mechanika. W tym samym roku wyremontowano ją układając ręcznie 3,2 miliona 10 funtowych (4,5 kg) cegieł. Ostatnią z cegieł odlaną ze złota ułożona została podczas oficjalnej ceremonii przez gubernatora Thomasa R.Mashalla.

Na terenach toru można zwiedzić Muzeum otwarte już w 1956 roku, wraz z salą Hall of Fame to obowiązkowy punkt podczas wizyty na weekend czy tylko podczas zawodów. Kierowcy, ale i kibice mogą zrelaksować się w przerwach pomiędzy zawodami na polu golfowym.

W poprzednim wyścigu na Road America do startu w Sprincie przystąpiło tylko 6 zawodników, bez nieobecnych z powodu kłopotów technicznych Tomasza Wacha (lider) oraz świetnie przygotowanego do tej rundy Koguta (P3 w klasyfikacji), który w kwalifikacjach zdobył nawet PP. Pod nieobecność tej dwójki sytuacje pewnie wykorzystał Marek Cieślak, którego nie zdołał dogonić Łukasz Krawczuk.

T. Wach i Kogut przystąpili do dłuższego wyścigu z końca stawki. Podczas gdy Kogut pokazał jak dobrze był przygotowany i w połowie wyścigu przebił się na pozycję P1, to Tomasz nie zaliczy tego wyścigu do udanych. Prawdopodobnie źle dobrany pakiet aero uniemożliwił mu skuteczne wyprzedzanie i zakończył wyścig na pozycji P6.

Kogut pewnie wygrał i zgarnął 75 punktów za ta rundę. Niestety mimo sukcesu w R2 nie odrobił ani jednego punktu do drugiej pozycji w klasyfikacji – Marka Cieślaka – bowiem ten po zsumowaniu punktów za R1 i R2 zdobył również w tej rundzie 75 punktów.

Do końca mistrzostw Corvetta Cup zostało już tylko dwie rundy. Tomasz Wach ma przewagę 166 punktów nad P2 i wystarczy, że utrzyma 100 punktów przewagi po wyścigach na Indianapolis, aby cieszyć się z zasłużonego mistrzostwa. Chyba nikt nie wierzy, że w tej sytuacji może mu się to nie udać.

Walka o P2 i P3 powinna potrwać do końca mistrzostw. Marek Cieślak ma przewagę 60 punktów nad trzecim Kogutem – ale patrząc na formę Koguta w końcówce sezonu nie jest to przewaga nie do odrobienia. Kogut musi jednak uważać na Norberta Michonia i Łukasza Krawczuka – których od najniższego stopnia podium dzieli jeszcze mniej – bo odpowiednio 28 pkt. i 35 pkt., a obaj na pewno nie pogardziliby tym „najmniejszym” pucharkiem.

Jesteśmy przekonani, że pomimo niskiej „wakacyjnej” frekwencji – czekają nas ciekawe wyścig. Poza Speed Zone patronami medialnymi wyścigu są:
MotoHighPL
MotoGamesTV

Zapraszamy, start o 20:45 na kanale MotoGamesTV.

Plan Rundy

19:45 Practice
20:45 Qualifications – limit 6 okrążeń
21:00 Warm Up
21:05 Race – 20 minut
21:25 Warm Up
21:35 Race – 70 minut

0 0 głosy
Oceń artykuł
Podziel się:
Avatar photo
Rafał Peroń
W ekipie SZ jestem praktycznie od początku, jeszcze gdy portal pojawiał się jako zin w magazynie CD-Action. Lubię zarówno wymagające symulatory jak i typowe zręcznościówki. Swego czasu mocno fascynował mnie pierwszy Need For Speed Underground, w którego grałem (można powiedzieć) profesjonalnie 🙂
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments