Zapowiedzi

Zapowiedź Colin McRae: DIRT 2

Pod koniec ubiegłego miesiąca Gavin Raeburn, producent wykonawczy studia Codemasters, wyjawił podczas wywiadu dla portalu IGN, iż trwają intensywne prace nad kontynuacją komputerowego hitu z połowy roku 2007, czyli dobrze nam znanego Colin McRae: DiRT.

Nowa edycja kultowej serii gier rajdowych ma łączyć w sobie najlepsze cechy swojego poprzednika (perfekcyjnie opracowaną warstwę audiowizualną, gwarantowaną przez gruntownie przebudowany engine EGO, wysoce zawansowany fizyczny model jazdy czy szerokie spektrum dostępnych pojazdów) oraz nowe elementy rozgrywki, inspirowane tegoroczną edycją siostrzanego cyklu Race Driver: GRiD. Przyszłych nabywców DiRT 2 skusić mają przede wszystkim zupełnie przekonstruowane tryby rozgrywki, zarówno dla pojedynczego gracza jak i przeznaczone do rywalizacji wieloosobowej za pośrednictwem Sieci.

Tak jak w pierwszej części, nowa odsłona DiRTa nie będzie oparta wyłącznie na rywalizacji podczas tradycyjnych rajdów płaskich, lecz kolejny raz odsłoni także uroki zawodów typu off-road, takich jak: rallycross, zawody typu Baja czy rajdy stricte terenowe np. Dakar.

Singleplayer ma być ponadto wzbogacony o wciągające wątki fabularne, bezpośrednio związane z kolejnymi etapami rozgrywki, polegającej na startach w różnorakich cyklach zawodów rozsianych w wielu zakątkach świata. W miarę postępów w kampanii gracz będzie budował swoją reputację wśród wykreowanej społeczności związanej z rajdami. Uzyska możliwość konfrontacji ze współczesnymi ikonami amerykańskiej odmiany zawodów off-road, czyli takimi sławami jak Travis Pastrana czy Ken Block. Jeśli wykaże się odpowiednimi umiejętnościami oraz kontaktami z innymi zawodnikami odkryje dostęp do atrakcyjniejszych eventów i zespołów rajdowych.

Zmianom ulegnie również opcja rozgrywki wieloosobowej, podczas której gracze uzyskają dostęp do rywalizacji we wszystkich trybach zawodów z trybu pojedynczego gracza. Dodatkowo opracowywany będzie specjalny ranking nagród za osiągnięte wyniki oraz unikalny zestaw elementów społecznościowych, o których więcej dowiemy się prawdopodobnie w miarę zbliżania się premiery gry.

O to by zaciętej wirtualnej rywalizacji na rajdowych trasach towarzyszyły również niezapomniane wrażenia graficzne, ma zadbać autorski silnik graficzny Codemasters, znany szerzej pod kryptonimem EGO. Był on już wcześniej zaimplementowany w poprzednim hicie tego developera, czyli w Race Driver: GRiD. Tutaj, po odpowiednich modyfikacjach, zostanie zaprzęgnięty przede wszystkim do generowania wysokoszczegółowych tekstur oraz zmodyfikowanego systemu dynamicznego oświetlenia. Efekty jego pracy mają być szczególnie olśniewające podczas wyświetlania powtórek z ukończonych przejazdów, których jakość była wyróżnikiem GRiDa.

Na zakończenie warto chwilę zastanowić się nad pozakomercyjnymi intencjami, które przyświecały studiu Codemasters podczas podejmowania decyzji o wydaniu nowej gry z serii sygnowanej przez tragicznie zmarłego w ubiegłym roku rajdowego Mistrza Świata Colina McRae. Ostatecznie, po konsultacjach i uzyskaniu akceptacji ze strony rodziny zmarłego, zdecydowano się na ten odważny krok. Jednocześnie producenci gry deklarują, iż pragną by stała się ona wyrazem ich hołdu dla wspaniałej osoby Colina, który aktywnie przez ponad 10 lat współtworzył z nimi kolejne edycje tej zasłużonej serii. Oby ich intencje przyczyniły się do stworzenia kolejnej niezapomnianej gry, która przybliży sylwetkę tego wspaniałego sportowca kolejnemu pokoleniu graczy…

Premiera gry nie została jeszcze ostatecznie ustalona. Prawdopodobnym terminem jest 2 połowa roku 2009. Gra ma ukazać się jednoczenie na Platformy: PC, X-BOX 360 i PS3. W dalszej kolejności planowane są edycje na konsole Nintendo: Wii i DS oraz SONY PSP.

0 0 głos
Oceń artykuł
Podziel się:
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments