Zapowiedź GP Austrii IRG Formula 2019

Autor:
Data: 30 czerwca 2019 - 12:41

Już dziś wieczorem kolejny wyścig simracingowej serii IRG Formula 2019. Kierowcy zmierzą się na torze Red Bull Ring.
--

"Austriacki piknik w górzystej Styrii"


Choć sezon wakacyjny w pełni, to najszybsza seria wyścigowa świata nie zwalnia kroku i zaledwie tydzień po jakże emocjonującym GP Francji, znów będziemy mogli podziwiać mknące bolidy na srebrnych ekranach. Kolejną areną zmagań na którą zawita kolorowy Cyrk F1, będzie położony w malowniczej dolinie w górzystej Styrii, austriacki tor Red Bulla.

Red Bull Ring swój debiut zaliczył w 1969 r. (kiedy wielu z nas pewnie jeszcze nie było na świecie), a od 1970 r. zaczęto tu cyklicznie organizować wyścigi o Grand Prix Austrii Formuły 1. Pierwszym zwycięzcą został Jacky Ickx - belgijski kierowca Ferrari, który zapisał się swoimi wynikami na kartach historii szerzej rozumianego motorsportu. Był on dwa razy wicemistrzem F1, zdobył mistrzostwo Formuły 2 i aż 6-krotnie wygrywał prestiżowy 24-godzinny wyścig Le Mans, a na dodatek w '83 został zwycięzcą rajdu Paryż-Dakar (czapki z głów).

Nazwa austriackiego toru zmieniała się wraz z jego właścicielami i zmieniała się także jego charakterystyka. Pierwotny Österreichring był klasycznym szybkim obiektem z szybkimi zakrętami, który dość wcześnie zyskał miano mało bezpiecznego (nawet jak na ówczesne standardy) i po ’78 austriaccy kibice kolejny raz musieli się pożegnać się na jakiś czas z F1 (pierwszy wyścig rozegrano w 1964 r. na torze Zeltweg, właśnie ze względów bezpieczeństwa pomimo sporej popularności rundy, został wyrzucony z kalendarza przez FIA).

W 1995 roku nazwę obiektu zmieniono na A-1 Ring, a karkołomnego zadania modernizacji i dostosowania do surowych standardów FIA podjął się sam Herman Tilke. Nitka toru została drastycznie skrócona a zakręty przebudowane w taki sposób, aby zmniejszyć w nich prędkość max. aut, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego tempa przejazdu całego okrążenia. W tym układzie tor gościł serię F1 przez 6 lat (1997 – 2003).

Kolejna zmiana miała miejsce za sprawą Dietricha Mateschitza - austriackiego miłośnika motoryzacji, lotnictwa i napojów gazowanych (prywatnie miliardera i właściciela marki Red Bull). Po wyłożeniu zaledwie 70 mln € i delikatnym liftingu, tor ponownie powrócił do kalendarza F1 w 2014 r. pod nową nazwą Red Bull Ring, gdzie obecnie rozgrywane jest co roku GP Austrii.

Aktualna nitka toru liczy zaledwie 4318 m długości i składa się z ok. 10 zakrętów (tak naprawdę jest ich 9) – jest to dosyć wysiłkowa runda i przydaje się tutaj moc silnika. W odróżnieniu od Paul Ricard HTTT, na austriackim torze występuje raczej jedna linia przejazdu, natomiast niewielkie różnice mogą pojawić się w ustawieniach aut i obranej taktyce na wyścig. Wspomniana krótka pętla skutkuje niezwykle małymi różnicami w czasach okrążeń, przez co rywalizacja w kwalifikacjach jest bardzo zacięta. Biorąc pod uwagę ciasne zakręty, połączone czterem prostymi, inżynierowie w ustawieniach szukają kompromisu pomiędzy trakcją w zakrętach a szybkością na prostych. Stosując niższy docisk można osiągnąć wyższe prędkości maksymalne na prostych, co zwiększy szanse na skuteczny atak / obronę w pojedynku z rywalem, natomiast „dodając sobie skrzydeł” można osiągnąć lepsze czasy pojedynczych okrążeń. Jednymi z ciekawszych punktów na torze są:

- Zakręt nr 1 „Castrol Edge” – szybki prawy zakręt pod górkę. Zawsze tutaj dużo się dzieje po starcie, a na zużytych oponach odpowiednie wstrzelenie się w ten 90-stopniowy zakręt stanowi nie lada wyzwanie;

- Zakręt nr 2(3) „Remus” – kolejny ciasny prawy zakręt pod długiej prostej ze strefą DRS z najmocniejszym punktem dohamowania. Bardzo łatwo zgubić przyczepność tylnej osi na wyjściu (szczególnie na nienagumowanym torze), poza tym to świetne miejsce do zaatakowania rywala - właśnie w tym zakręcie doszło do pamiętnej potyczki Rico Rosberga i Lewisa Hamiltona na ostatnim okr. wyścigu z 2016 r.;

- Zakręty nr 8-9(10) „Rindt”, „Red Bull Mobile” – niełatwe kończące okrążenie dwa prawe zakręty prowadzące w dół. Łatwo tutaj o błąd i wyjazd na poza nitkę toru odgrodzoną wurstowatymi kerbami, na które tradycyjnie narzeka większość kierowcy podczas weekendu wyścigowego.
Jak widać, krótka aczkolwiek treściwa pętla autriackiego toru potrafi zapewnić sporo emocji zarówno kierowcom jak i kibicom. Teraz pora na zawodników, którzy już niebawem staną na polach startowych aby powalczyć o kolejne punkty w rywalizacji o miano mistrza naszej simracingowej serii IRG Formula 2019.

Podczas GP Francji na torze Paul Ricard HTTT, choć nieliczna jednak najwytrwalsza grupa śmiałków, stoczyła wiele zaciętych pojedynków zarówno pomiędzy sobą jak i z niełatwym torem, tworząc ciekawe widowisko (którego powtórkę można zobaczyć poniżej). Szczególnie ciekawie wyglądała rywalizacja na strategie pomiędzy S. Kosmalą, A. Kotem i D. Stepkowskim. Każdy z nich próbował przechytrzyć przeciwników realizując własny wcześniej opracowany plan - najlepszym strategiem poraz kolejny okazał się Sebastian tym samym umacniając się na pozycji lidera w klasyfikacji generalnej.


Bezbłędnie przejechanie 61 szybkich okrążeń toru Red Bull Ring z pewnością będzie wymagało nie lada koncentracji ze strony kierowców (przyda się tu puszka orzeźwiającego napoju energetycznego ;) Kto zachowa rześkość w górskiej rywalizacji do samgo końca? Tego będzie można się dowiedzieć oglądając naszą relację na żywo na kanale MotoGamesTV już dziś o godz. 21:00.

Poza Speed Zone patronami medialnymi wyścigu są:
MotoHighPL
MotoGamesTV

GP w liczbach


Tor: Red Bull Ring
Długość pętli: 4318 m
Dystans wyścigu: FL + 61 okrążeń [IRG-world]
Liczba zakrętów: 10 (7 w prawo, 3 w prawo)
Liczba prostych: 4
Najdłuższa prosta: 867 m
Różnica poziomów: 63,4 m
Maksymalna prędkość: ~ 309 km/h (dohamowanie do T3)
Średnia prędkość: ~ 225 km/h
Kluczowy zakręt: T10
Pełny gaz: ~ 66% okrążenia
Mieszanki dedykowane: miękka/ średnia / twarda
Poziom chłodzenia: niski
Siła docisku: średnia
Zużycie paliwa: ~1,7 kg/okr.
Przewidywana liczba pit-stopów: 1 / 2
Przejazd prze pit-lane: ok. 21 s

[belkaPlan weekendu / Race Weekend:[/belka]
Sunday - UTC+1 time of the schedule (21:00 in Warsaw)
20:00 Practice session
21:00 Qualify 1 (15 minutes)
21:15 Qualify 2 (10 minutes)
21:30 Warmup (5 minutes)
21:35 Official race (56 Laps) + FL
23:00 Weekend finish
Pre race limit: 50 laps on server

[belkaServer name[/belka]
IRG_Formula#1 (open 24/7)
IRG_Formula#2 (open 24/7)

How to join: http://irg-world.com/for-new-ones

Zamieść komentarz

Ksywa:
 
Komentarz:
Wynik:

Najbliższe premiery

GRID
11 października 2019
Need For Speed Heat
08 listopada 2019
Drift19
2019
Więcej premier

Speed Lista

Ankieta

Na jakiej platformie głównie grasz?















Partnerzy


Speed Zone używa cookie i innych technologii. Korzystając z wortalu wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w Regulaminie