Newsy

Zapowiedź GP Azerbejdżanu IRG Formula 2019

Czwarta runda simracingowego sezonu IRG Formula 2019 będzie debiutem ulicznego toru z Azerbejdżanu w oficjalnych rozgrywkach IRG World.

Wąskie ulice i ciasne zakręty z nierównościami typowymi dla ulicznych torów to gwarancja największych emocji. Ten drugi co do długości tor w sezonie z pewnością nie będzie łaskawie wybaczał błędów. Od startu aż do mety kierowcy muszą wykazać się najwyższą koncentracją.

Przypominając statystyki, Baku jest jednym z najszybszych torów ulicznych, gdzie na ponad 2 km prostej startowej kierowcy w swoich bolidach rozwijają prędkości dochodzące do ok. 350 km/h jadąc z gazem w podłodze przez ponad 20 s. Oprócz długiej prostej tor w Baku posiada również wąskie i kręte sekcje położone wokół malowniczego zabytkowego XII w. zamku z okalającymi go niczym forteca barierami. Zróżnicowana charakterystyka obiektu skłania zespoły do różnych kompromisów w ustawieniach i poszukiwaniu „złotego środka” pomiędzy osiągami na prostych a przyczepnością w ciasnych partiach toru.

Mając świadomość bliskości band, nierówności nawierzchni i waleczność naszych zawodników wypada nam życzyć szczęścia wszystkim uczestnikom, a kibiców zaprosić na transmisję na najlepszym kanale tematycznym o grach wyścigowych, czyli MotoGamesTV.

Podsumowanie III rundy w Chinach

Nie mniejsze emocje towarzyszyły nam podczas poprzedniej 3-ciej rundy sezonu IRG Formula 2019 na torze w Chinach – Sebastian Kosmala znowu to zrobił. Zdominował kolejny wyścig w tym sezonie, wygrał kwalifikacje i choć na starcie wyprzedił go Adrian Kot to po pierwszej serii pit stopów Sebastian wrócił na pozycję lidera by już do końca nie oddać prowadzenia. Wspomniany Adrian na 31 okrążeniu zakończył wyścig na skutek eksplozji jego silnika. Podobną awarię na 42 okrążeniu miał Alfik i w padoku ludzie pytali czy to tylko przypadek?

Odnotować trzeba udany start i wyścig Szymona Piwinskiego, dobrze wiemy, że ten kierowca o ile ma czas na przygotowanie się do wyścigu potrafi walczyć o wysokie pozycje. Po nieobecności podczas rundy w Bahrajnie wrócił też zespołowy kolega Sebastiana czyli Paweł Mrówka i uplasował się tuż za podium GP rozgrywanego w „Państwie Środka”.

Wyścig o GP Chin komentowali debiutując w takim składzie Dominik Sawicki, Makatak oraz Bezu i mamy nadzieję na powrót tego składu w kolejnej transmisji. Dla tych co jeszcze nie widzieli mamy oczywiście powtórkę poniżej.

GP w liczbach

Tor: Baku City Circuit
Długość pętli: 6003 m
Dystans wyścigu: FL + 44 okrążeń
Liczba zakrętów: 20 (12 w lewo, 8 w prawo)
Liczba dohamowań: 8 (3 mocne)
Maksymalna prędkość: ~ 350 km/h (dohamowanie do T1)
Średnia prędkość: ~208 km/h
Kluczowe zakrętt: T8 (przy zamku), T15-T16 (kończące 2 sektor)
Najdłuższa prosta: 2099 m
Różnica poziomów: 26,8 m
Szerokość toru: 7,6 m – 13 m
Dystans z PP do T1: 330 m
Liczba zmian biegu: śr 78 / okr.
Mieszanki dedykowane: miękka/ średnia / twarda
Zużycie opon: niskie
Zużycie hamulców: wysokie
Zużycie silnika: wysokie
Zużycie paliwa: ~ 1,96 kg./okr [3,4l/okr w IRG]
Dodatkowe okr. z paliwem: strata czasowa ~ 0,32 s.
Przewidywana liczba pit-stopów: 1 / 2
Przejazd prze pit-lane: ok. 22 s
Siła docisku: niska
Pełny gaz: ~50% okr.

Plan weekendu / Race weekend

20:00 Practice session
21:00 Q1 (15 min) Sunday – UTC+1 time of the schedule (21:00 in Warsaw)
21:15 Q2 (10 min)
21:30 Warmup (5-10 min)
21:35 (21:40) Race (44 Laps) + FL
23:00 Weekend finish
Pre race limit: 50 laps on server

Serwery

IRG_Formula#1 (otwarty 24/7)
IRG_Formula#2 (otwarty 24/7)

Jak dołączyć do ligi: http://irg-world.com/for-new-ones

0 0 głosy
Oceń artykuł
Podziel się:
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments