Zapowiedź GP Bahrajnu IRG Formula 2019

Autor:
Data: 28 marca 2019 - 08:26

Już w najbliższą niedzielę 31 marca rozegrana zostanie II runda simracingowego sezonu IRG Formula 2019. Najlepsi zawodnicy z Polski (i okolic) będą ścigać się na położonym na bliskim wschodzie wśród rozpalonych słońcem piaszczystych wydm, torze Bahrain International Circuit.
--

Obiekt wzniesiony został wg. projektu Hermanna Tilke pośród pustyni wyspiarskiego Królestwa Bahrainu w pobliżu miasta Manama. Budowa toru pochłonęła okrągła sumkę 150 mln $ i zajęła budowniczym niespełna 18 miesięcy. Pierwsze GP Bahrajnu rozegrano w 2004 r. i przez pierwsze 6 lat korzystano z konfiguracji o długości 5,412 km. W sezonie 2010 z powodu 60. rocznicy Mistrzostw Świata Formuły 1, organizatorzy zdecydowali się na jednorazową zmianę nitki toru na pętlę przeznaczoną dla wyścigów długodystansowych liczącą 6,229 km. W sezonie 2011 odwołano GP z powodu antyrządowych protestów, a od sezonu 2012 wrócono do pierwotnej konfiguracji.

Bahrain International Circuit to mieszanka różnej kategorii zakrętów (15) i prostych (4). Układ toru sprzyja rywalizacji i za każdym razem możemy liczyć na wiele ciekawych pojedynków, zarówno na długich prostych jak i w szybkich technicznych sekcjach tej kolorowej pętli. Problematyczne dla zawodników może okazać się kilka mocnych dohamowań po długich prostych oraz zdradziecki lewy zakręt nr 10, gdzie łatwo o zblokowanie kół i tzw. flat spota.


Dość istotnym aspektem obiektu w Bahrainie jest jego wyjątkowa nawierzchnia - oparta na kruszywie sprowadzanym z brytyjskiego Shrewsbury, która jest dość szorstka (jak na formułowe standardy) a porwisty wiatr może nanosić na nią okoliczny pył. Dodatkowo panujące wysokie temperatury mogą dać się we znaki zarówno zawodnikom jak i jednostkom napędowym oraz hamulcom. Jak w każdym wyścigu tego sezonu kierowcy będą mieli do dyspozycji 3 mieszanki opon: miękką, średnią i twardą, co przy wysokiej degradacji, powinno stanowić pole do popisu dla zespołowych strategów. Oprócz pilnowania kondycji opon, zawodnicy będą musieli uważać prawie w każdym zakręcie na wysokie tarki, ponieważ wyjazd poza tor powoduje tutaj prawie zawsze spora stratę czasową.

Jak widać sporo pracy czeka naszych simracerów przed startem wyścigu, a klasyfikacja hotlapów: https://irg-world.pl/hots/28 oraz stintów: https://irg-world.pl/stints/28 sugeruje, że rywalizacja będzie tutaj wyjątkowo zacięta.

Podsumowanie I rundy w Melbourne


Po emocjonującym pierwszym wyścigu w Melbourne (z którego relację możecie zobaczyć na filmie poniżej) na pozycję lidera wskoczył nie kto inny jak Sebastian Kosmala, który z pewnością zechce powetować sobie nieudany finisz poprzedniego sezonu (3 miejsce). Za jego plecami na 2 miejscu uplasował się Daniel Stepkowski (wicemistrz sezonu GTE 2018), a podium uzupełnia Paweł Mrówka. Zespołowo prowadzi PRT F1 z dorobkiem 60 pkt, na 2 pozycji Infinity Racing Team (49 pkt), 3 miejsce Friendly F1 Team (36 pkt).


Zapraszamy kierowców na treningi, kręcenie stintów oraz sobotni wyścig testowy w celu sprawdzenia strategii, zdania licencji czy też innej próbie wyprowadzenia rywali w pole.

No i to tyle z podsumowania, teraz czekamy na wieczorno-nocny wyścig w krainie baśni z tysiąca i jednej nocy. Zapowiadają nam się gorące emocje, chyba że szejkowie postanowią spłatać figla i wywołać dżina z butelki... tzn. deszcz z chmurki ;) wtedy zrobi się na prawdę widowisko, a na poległe trupy będą czekać krążące nad torem okoliczne sepy. Kto jednak zdoła przetrwać tą batalię i jako pierwszy minąć linię mety, będzie mógł się rozkoszować sziszą zwycięstwa czy innymi ekskluzywnymi kabanosami z egipskich wielbłądów ;)

Niech moc będzie z Wami!

Na transmisję na żywo z tego wydarzenia zapraszamy jak zawsze w niedzielę o 21:00 na kanał MotoGamesTV.




GP w liczbach


Tor: Bahrain International Circuit
Długość pętli: 5.412 km / 3.363 mili
Dystans wyścigu: FL + 49 okrążeń
Liczba zakrętów: 15 (6 w lewo, 9 w prawo)
Liczba dohamowań: 8 (3 mocne)
Liczba prostych: 4 (2 długie)
Najdłuższa prosta: 1090 m / 0.677 mili
Dystans z PP do T1: 400 m / 0.249 mili
Prędkość maksymalna: ok. 335 km/h / 208 mph (dohamowanie do T1)
Maksymalnie otwarta przepustnica: ok. 65% okrążenia
Najszybszy zakręt: ok. 190 km/h / 118 mph, zakręt nr 13
Najwolniejszy zakręt: 80 km/h / 50 mph, zakręt nr 10
Kluczowy zakręt: zakręt nr 10
Mieszanki dedykowane: miękka/ średnia / twarda
Zużycie opon: średnie / wysokie
Zużycie hamulców: wysokie
Zużycie silnika: wysokie
Przewidywana liczba pit-stopów: 1 / 2
Zmiany biegów: 52 na 1 okr. / 2964 w całym wyścigu
Długość aleji serwisowej: 420 m / 0,261 mili
Przejazd prze pit-lane: ok. 21 s
Siła docisku: średnia / niska

Plan weekendu / Race weekend


20:00 Practice session
21:00 Qualify 1 (15 minutes) Sunday - UTC+1 time of the schedule (21:00 in Warsaw)
21:15 Qualify 2 (10 minutes)
21:30 Warmup (5-10 minutes)
21:35 (21:40) Official race (49 Laps) + FL
23:00 Weekend finish
Pre race limit: 50 laps on server

Serwery


IRG_Formula#1 (otwarty 24/7)
IRG_Formula#2 (otwarty 24/7)
Jak dołączyć: http://irg-world.com/for-new-ones

Podesłał The Pocisk

Zamieść komentarz

Ksywa:
 
Komentarz:
Wynik:

Najbliższe premiery

Speed Lista

Ankieta

Na jakiej platformie głównie grasz?















Partnerzy


Speed Zone używa cookie i innych technologii. Korzystając z wortalu wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w Regulaminie