Newsy

Zapowiedź GP Brazylii IRG Formula 2019

Ponoć najsmaczniejsze kąski powinno zostawiać się na koniec i tak przedostatnia runda pasjonującego sezonu IRG Formula 2019 rozegrana zostanie na Brazylijskim torze zlokalizowanym na przedmieściach São Paulo, czyli Autodromo Jose Carlos Pace.

Obiekt dobrze znany zagorzałym kibicom F1 i lubiany przez wielu kierowców, położony jest pomiędzy dwoma podziemnymi jeziorami, stąd też jego bardziej popularna nazwa – Interlagos. Najlepiej ciekawą charakterystykę tego brazylijskiego toru podsumowuje techniczny guru F1 – Pat Symonds:

„Przy zaledwie 4,3 km długości to jedna z najkrótszych pętli w kalendarzu, ale w żadnym stopniu nie zmniejsza to skali wyzwania. Tor ma bardzo zróżnicowaną charakterystykę: kręta środkowa sekcja rozdziela dwa sektory, w których dominują długie proste. Na nich potrzebna jest wysoka prędkość maksymalna, podczas gdy w środkowej partii kręta, ciasna i wąska sekwencja premiuje wyższy docisk. Dlatego przy dobieraniu ustawień trzeba postarać się o kompromis – zwłaszcza pod kątem wyścigu, bo najlepsze miejsca do wyprzedzania to hamowanie na końcu długiej prostej startowej. Dlatego często ustawia się samochód z myślą o wyższej prędkości maksymalnej, a nie o idealnym czasie okrążenia.

Jedna z najdłuższych alei serwisowych, może sugerować pokaźną stratę czasu przy zjeździe, ale w rzeczywistości pomniejsza ją ominiecie 3 pierwszych zakrętów przy wyjeździe. Ustawienia pod kątem atakowania lub obrony w trakcie wyścigu zmuszają kierowców do odważnej jazdy, co z kolei zapewnia wysoki poziom emocji.”

Powstały w latach 30-tych XX wieku obiekt to ikona wyścigów najszybszej serii świata. Podczas jednej z modernizacji poproszono ówczesnego brazylijskiego kierowcę Ayrtona Sennę o wytyczenie nowej nitki: szybkie zakręty 1 i 2 tzw. „Senna esses” oraz zróżnicowane sekcje w drugim sektorze to jego dziedzictwo. Po remoncie nawierzchni w XXI wieku kierowcy na nowo pokochali ściganie na tym obiekcie. Poprzednie lata spore nierówności zabierały im przyjemność z jazdy.

W naszym simracingowym sezonie IRG Formula 2019 pozostało nam do rozegrania już tylko dwa Grand Prix, sytuacja w klasyfikacji indywidualnej wygląda następująco:

Stepek 454
Seba_HWK 382
Pawel Mrowka 341
Adrian Kot 233
PLkris 228

Znamy już mistrza serii – Danielowi Stepkowskiemu gratulujemy tytułu mistrza sezonu IRG Formula 2019, natomiast o pozycję 2, 3 wciąż walczą zespołowi partnerzy: Sebastian Kosmala i Paweł Mrówka, jednak ten pierwszy chyba odpuścił bo nie widzieliśmy go na ostatnim GP w Stanach. Nieobecność ta może też zaważyć na klasyfikacji zespołowej.

PRT F1 723
Infinity Racing Team 676
Friendly F1 Team 414
Sweet Force 363
F1 Phenomena 233

Jeżeli Paweł Mrówka reprezentant PRT F1 zostanie sam podczas ostatnich weekendów z najszybszą serią IRG to zespół Infinity Racing Team ma szansę jeszcze na zwycięstwo. Wszystko zależy od dyspozycji i obecności kierowców obu zespołów.

Już dziś zapraszamy na naszą transmisję, nie gdzie indziej jak na ulubionym kanale MotoGamesTV.

Startujemy o 21:00 – w klimatyzowanym IRG Studio niezmiennie ekipa: Dominik, Paweł, Szymon i Makatak. Już teraz dziękujemy im za świetną pracę włożoną w komentowanie naszych zmagań podczas całego sezonu IRG Formula 2019.

Dzięki usłudze Restream będzie również dostępna do obejrzenia na naszych nowych kanałach:
IRG Twitch
IRG Mixer
IRG DLive

Poza Speed Zone patronami medialnymi wyścigu są:
MotoHighPL
MotoGamesTV
Pol Express

Zachęcamy wszystkich do odwiedzania naszych społecznościówek, np. FB gdzie zawsze możecie podzielić się komentarzem i zostawić lajka, co nie zajmie Wam dużo czasu, a dla nas będzie wyrazem Waszego wsparcia dla naszej działalności 🙂

GP w liczbach:

Tor: Autodromo Jose Carlos Pace
Długość pętli: 4309 m
Dystans wyścigu: FL + 71 okrążeń [IRG-world: FL + 61]
Liczba zakrętów: 15 (10 w lewo, 5 w prawo)
Liczba dohamowań: 5 (3 mocne)
Najdłuższa prosta: 0,650 km
Najwyższy punk na torze: T15-T1
Różnica poziomów: 43 m
Długość alei serwisowej: 388 (śr. w sezonie 367 m)
Czas spędzony w pit-lane: 22,551 (2018 r.)
Prędkość maksymalna: ~ 330 km/h
Średnia prędkość: ~ 210 km/h
Pełny gaz: ok. 62% okrążenia (śr. w sezonie ok. 64%)
Największe przeciążenie: ~ 4 G
Poziom docisku: średni / wysoki
Zużycie opon: średnie
Zużycie hamulców: niskie
Poziom chłodzenia: średni
Zużycie paliwa: ~ 1,54 kg/okr (śr. w sezonie 1,86 kg/okr)
Wpływ obciążenia paliwem: ~ 0,25 s/10 kg (śr. w sezonie 0,28 s/10 kg)
Przewidywana liczba pit-stopów: 1 / 2
Zmiany biegów: śr. 44/okr
Liczba wyprzedzeń: 39 (2018 r.)
Prawdopodobieństwo opadów: 25%
Prawdopodobieństwo VSC: 41
Liczba okr. za SC: 95 (do 2019 r.)

Plan weekendu / Race Weekend:

Sunday – UTC+1 time of the schedule (21:00 in Warsaw, Berlin)
20:00 Practice session
21:00 Qualify 1 (15 minutes)
21:15 Qualify 2 (10 minutes)
21:30 Warmup (5 minutes)
21:35 Official race (56 Laps) + FL
23:00 Weekend finish
Pre race limit: 50 laps or 1 stint (10 laps) on league server

Server name:

IRG_Formula#1 (open 24/7)
IRG_Formula#2 (open 24/7)

How to join: http://irg-world.com/for-new-ones

0 0 głosy
Oceń artykuł
Podziel się:
Avatar photo
Rafał Peroń
W ekipie SZ jestem praktycznie od początku, jeszcze gdy portal pojawiał się jako zin w magazynie CD-Action. Lubię zarówno wymagające symulatory jak i typowe zręcznościówki. Swego czasu mocno fascynował mnie pierwszy Need For Speed Underground, w którego grałem (można powiedzieć) profesjonalnie 🙂
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments