Zapowiedzi

Zapowiedź GTR: FIA GT Racing Game

Mam pytanie. Czy ktoś z Was wie, jaki jest bezpośredni konkurent Toca Race Driver’a? Gran Tursimo? Być może. Colin? Niee, to inny typ. Richard Burns Rally? To raczej konkurent Colina. Czyli, jak widzicie, produkt stajni Codemasters nie ma rywala w kategorii realistycznych samochodówek na PC. Ale to ma się zmienić.

SimBin Development Team – co to?

Grę tworzą panowie (lub panie, w to nie wnikam) ze studia SimBin Development Team. Ale czy ktoś o nich słyszał? Tworzyli oni modyfikacje do gier takich jak: F1 2001 i 2002, które nie są popularne w naszym kraju. Teraz tworzą własną grę o tytule GTR (nie mylić z PGR! :-). Niestety, są oni bardzo małomówni. Właściwie mam wrażenie, że w ogóle nie posiedli tej sztuki. Otóż wiadomo, że gra będzie wykorzystywać licencję FIA GT i ma być bardzo realistyczna. No i to właściwie koniec “grubych” informacji od twórców.

Z tych “chudych” informacji – wiadomo, że tak prawdziwie przeniesionych samochodów ze świata realnego w cyfrowy jeszcze nie było. Ma na nich być widoczne wszystko co trzeba – reklamy, znaczki, logosy, numery, itp. Autorzy gry porównują ich stopień “prawdziwności” z tymi z profesjonalnych programów 3D przeznaczonych dla projektantów! To znaczy, że auta będą odwzorowane w 100% – przynajmniej jeśli chodzi o “okrycie”. Ale jakie to będą samochody? Tego jeszcze nie wiemy, jednak na pewno będą to licencjonowane pojazdy. (No, ale ja wiem trochę więcej i chętnie podzielę się z Wami. Możemy liczyć na m.in. Lamborghini Diablo, Saleen`a S7-R i Morgana Aero 8.)

Szczegółowość inna

Podobnie szczegółowe mają być trasy. Autorzy zwiedzali prawdziwe lokacje, filmowali je kamerami cyfrowymi, robili im zdjęcia. Dokonywali pomiarów, badań. Użyli GPS najnowszej generacji i badali różnice wysokości gruntu. Oznacza to, że istniejące trasy będą tak samo szczegółowe jak ich prawdziwe odpowiedniki. Jednak twórcy dodadzą jeszcze trochę wymyślonych przez siebie tras. Dzięki temu gra będzie jeszcze bardziej grywalna.

Brawa programistom będą należeć się za silnik fizyczny. Będzie on odpowiedzialny m.in. za model jazdy. Twórcy otrzymali od wszystkich stajni wszelkie dane na temat swych wozów. Zostaną one wprowadzone do gry i dzięki temu auta będą się zachowywać tak samo jak oryginały. Zatem – obok realistycznych tras i realistycznej karoserii samochodu, dojdzie jeszcze realistyczne prowadzenie się samego wozu. Trzeba jeszcze dodać, że dzięki silnikowi na trasie może jechać maksymalnie… 56 aut! Słownie – pięćdziesiąt sześć! Realizm na maxa!

Wiecie, ile dźwięków nagrano na potrzeby gry? Około… 1000! Większość z nich pochodzi z właśnie ścigających się samochodów! Nic nie wiadomo o muzyce. Osobiście mam nadzieję, że będzie klimatyczna i odpowiednia dla gry.

Werdykt

Grafika wydaje mi się pięknie sztuczna. Jednak taka sztuczność podoba mi się. Jak na razie nie ma screenów z gry, są za to artworki. Czyli grafa nie musi być taka piękna. Pięknie będzie za to w trybie multiplayer. Wiadomo dwie rzeczy – że tryb taki znajdzie się w grze i że będzie można wygrać cenne nagrody (dotyczy to oczywiście tylko posiadaczy legalnych kopii). Niestety, na dzień 26. 07.04 nic nie wiadomo o dacie polskiej premiery. Światowa jest zapowiedziana zaraz po wakacjach, więc gdy czytacie ten artykuł (w SZ w CDA), być może GTR jest już w sklepach. Przypuszczalne wymagania sprzętowe: 800MHz, 128MB RAM, karta grafiki 32MB RAM. I jaki jest morał tej zapowiedzi? Codemasters, bójcie się! GTR nadchodzi!

0 0 głos
Oceń artykuł
Podziel się:
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments