Dwóch Duńskich deweloperów przygotowuje Szrot – niesamowitą produkcję z kilkoma otwartymi światami w estetyce PSX. Samochodówka o polskiej nazwie jest pomnikiem wschodniej sceny motoryzacyjnej sprzed ponad 30 lat.
Szrot to gra łącząca nielegalne wyścigi, eksploracje i misje w których prowadzimy samochody znane nam z albumów rodzinnych naszych rodziców i dziadków. Akcja toczyć ma się w kilku miastach i terenach pozamiejskich wschodniej Europy.
Gra przykuwa „urodą” postsowieckich bloków i kolorami wypranego VHSu. Niesamowicie swojski klimat dla wschodu lat 1990 ma być laurką dla wszystkich wspomnień osób, które wychowały się przed rokiem dwutysięcznym. Czas, w którym naszą motoryzacyjną codziennością stał się widok setek fiatów na licencji produkowanych przez rządy komunistów. Za to widok auta ze Skandynawii i Niemiec był wręcz małym przeżyciem.
Oczywiście jednym z ważniejszych wyborów artystycznych jest ograniczenie się do technologii graficznej znanej nam z pierwszego Playstation. To też część estetyki odrzucającej wysoką jakość grafiki, która to jest częścią kultury zgniłego zachodu, oddając się sprawdzonym rozwiązaniom i prawdziwie pięknej pixelartowej grafice.
Deweloperzy zapewniają też, że fizyka prowadzenia ma być zachowana w klimacie miękkich zawieszeń, otwartych dyferencjałów i słabych silników. Prace nad grą trwają od roku a koncept cały czas się zmienia oraz dodawana jest nowa zawartość. Obecnie twórcy potwierdzili, że w grze znajdą się takie samochody jak: Lada 2101, Lada Niva, Lada Riva (2105) FSO Polonez (70s), FSO Polonez (90s), Fiat 126p (Maluch), Volvo 940, Skoda 120, Trabant i Zastava Yugo.
Obecnie twórcy pracują nad kilkoma otwartymi mapami nawiązującymi do prawdziwych posowieckich miast. Materiały z alfy prezentują tereny Nowego Belgradu dawnej Jugosławii. W rozmowie ze Speed Zone twórcy przekazali nam, że planują przeprowadzić się do Polski na czas ukończenia gry. Możemy zatem oczekiwać mapy o doskonale oddanym klimacie, pełnego Januszexowych nazw i odniesień do popkultury produkcji ZF Skurcz aż po prawdziwie Polską paletę kolorów.
Mocnym uderzeniem popkulturowym ma być muzyka w formie radia jak w GTA. Twórcy starają się, aby rodzime przeboje jak Franek Kimono czy Kult przygrywały nam podczas jazdy. Oczywiście spotkamy też dużo żywsze hity, które nieco lepiej przetrwały próbę czasu jak Kraftwerk czy Hard Bass School.
Klimat, który znasz z dzieciństwa
Gra ma pojawić się „When it’s ready”. Trafi w pierwszej kolejności na PC, lecz planowana jest też konwersja na konsole Microsoftu, Sony oraz Nintendo Switch.
Twórcom życzymy powodzenia w tworzeniu wiernej repliki lat 90′, a wy możecie obserwować rozwój gry na poświęconym jej kanale Discord, w serwisie Steam a także na Twitterze.
Nic piękniejszego niż ta okładka!